Naam:
Foto’s:
220
Video’s:

Over mijn reis

Al jaren kriebelt het om langere tijd op reis te gaan. Maar 'helemaal alleen' maakte dat het alleen bleef bij kriebelen en niet tot plannen maken kwam, ik geniet meer als ik met iemand samen ben.

Toen hoorde ik over WWOOF en vervolgens las ik over Workaway; overal ter wereld mogelijkheden om ergens mee te helpen en te werken in ruil voor kost en inwoning. Dit maakte mij enthousiast! Het geeft voor mij het reizen een doel, ik weet zeker dat ik contact heb met mensen en het geeft de mogelijkheid tot een inkijkje in het lokale leven, meer dan je hebt als 'toerist'.

In juni vlieg ik met Vino, Laura en Michel naar Johannesburg om vervolgens door te rijden naar Mozambique. We pakken een paar dagen Swaziland mee voordat Vino na twee weken terugvliegt naar Nederland en wij met zijn drieën verder reizen naar Botswana.

Ik vlieg vanuit Botswana na 1,5 week door naar India. Laura en Michel reizen verder door Botswana, Namibie Zimbabwe en Zambia.

Als alles volgens plan verloopt vlieg ik vanuit India door naar Thailand, Indonesie en hopelijk naar Papoea-Nieuw-Guinea (waar mijn nicht Charlotte woont en werkt).

Daarna is er geen plan meer, ik kan alle kanten nog op, de wereld ligt aan mijn voeten!

Bezochte landen

Ik heb 38 landen (15%) bezocht:

Australië, Bahama's, België, Botswana, Canada, Costa Rica, Curaçao, Duitsland, Ethiopië, Frankrijk, Gambia, Griekenland, Hongarije, India, Indonesië, Italië, Japan, Kroatië, Luxemburg, Maldiven, Maleisië, Mozambique, Namibië, Nederland, Oostenrijk, Papoea-Nieuw-Guinea, Portugal, Singapore, Spanje, Swaziland, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zwitserland.